لوله خرطومی هوا چیست ؟

خانه - مطالب - مجاری انتقال هوا - لوله خرطومی هوا چیست ؟
تعداد بازدید : 1690
Views: 1690

فروردین 20، 1401

 تیترهای مطالب این صفحه:

انواع لوله خرطومی هوا
کاربردهای لوله خرطومی هوا
 مشخصات فنی لوله خرطومی هوا پارچه ای
 قیمت و خرید لوله خرطومی هوا

لوله خرطومی هوا

لوله خرطومی هوا چیست؟

لوله خرطومی هوا یا داکت فلکسیبل ابزاری طراحی و مهندسی شده جهت استفاده در سیستم های تهویه و جابجایی هوا است. ممکن است لوله خرطومی پلاستیکی در بخش های گوناگون صنعتی و خانگی کاربرد داشته باشد. اما منظور از لوله خرطومی هوا یا داکت فلکسیبل در اینجا، کانال های پارچه ای فنردار برای جابجایی هوا در سطوح وسیع،  نظیر معادن، کارخانجات بزرگ صنعتی، پارکینگ های بزرگ اتومبیل و مواردی از این دست است. این شکل از لوله خرطومی هوا از نظر جنس پارچه و همچنین گام های به کار رفته در حلقه های فنر فولادی، ابزاری کاملا تخصصی و بدون نقص برای جابجایی هوا تحت فشار منفی و مثبت می باشد.

اهمیت تهویه و جابجایی هوا با لوله خرطومی هوا

لوله خرطومی هوا در نگاه اول شباهت زیادی به لوله های خرطومی پلاستیکی دارد. اما واقعیت این است که این ابزار برای اتصال به جت فن معدنی و سایر فن های مورد استفاده در تهویه معادن، صنایع، محل های بدون تهویه نظیر پارکینگ های بزرگ و غیره طراحی شده است. اهمیت تهویه و جابجایی هوا با لوله خرطومی هوا و به کمک سایر ابزارها نظیر کیسه فن و جت فن معدنی، زمانی قابل درک است که بدانیم کارکنان موجود در این بخش ها در طول شبانه روز مجبور به تنفس هوای با درصد بسیار پایین اکسیژن هستند. پایین بودن میزان اکسیژن در فضاهایی نظیر معادن و تونل های عمیق از یک طرف و آزادسازی گازهای سمی و کشنده از طرف دیگر، سلامت اینگونه افراد را بطور جدی به خطر می اندازد.

لوله خرطومی هوا و استفاده از آن در سیستم تهویه معدن و سایر مکان های بدون تهویه، در بسیاری از کشورها از جمله تمامی کشورهای اتحادیه اروپا لازم و ضروری است. این کار به تامین سلامت افراد در بخش های گوناگون، کمک بزرگی می کند. ما در گروه تولیدی خذال با هدف تامین سلامت معدنکاران، صنعتگران، فعالین حوزه های راه و تونل سازی و غیره، اقدام به تولید تمامی ابزارهای تهویه بهینه از جمله لوله خرطومی هوا نموده ایم. تمامی تولیدات این شرکت با دارا بودن استانداردهای جهانی و توان رقابت با همتایان بین المللی، از بهترین متریال و مواد اولیه تولید می گردند.

انواع لوله خرطومی هوا

لوله خرطومی هوا همانگونه که از اسمش پیداست یک لوله استوانه ای شکل با فنرهای تعبیه شده دور آن است. البته این شکل از لوله خرطومی که از پارچه و فنر فولادی تولید می گردد، با اشکال دیگر لوله خرطومی متفاوت است. لوله خرطومی هوا پلاستیکی در اشکال مختلف در بازار موجود است. این لوله های خرطومی پلاستیکی در بخش های گوناگونی نظیر خروج هوای هودهای خانگی و نیمه صنعتی، لوله های خرطومی مکش جاروبرقی ها، لوله خرطومی جابجایی آب و فاضلاب ماشین های ظرفشویی و لباسشویی و غیره استفاده می گردد.

مزیت لوله خرطومی هوا پارچه ای نسبت به انواع دیگر

لوله خرطومی هوا پارچه ای از جنس پلی استر عایق بندی شده با PVC است. این نوع از لوله خرطومی، هوا را بدون کمترین نشتی جابجا می کنند. این لوله های خرطومی به دلیل نوع طراحی خاص خود، قابلیت تحمل فشار بالای مثبت و منفی هوا را دارا می باشند. از طرفی دیگر جنس پارچه و روکش PVC این نوع از مجاری هوا، با خاصیت آنتی استاتیک خود، از تجمع و تخلیه جاروبکی الکتریسیته ساکن و در نتیجه از بروز انفجار و آتش سوزی جلوگیری بعمل می آورد. نوع کاربری لوله خرطومی هوا و مکان هایی که از این لوله ها استفاده می گردد، جنس خاص آنها را می طلبد. استفاده از لوله خرطومی هوا فاقد خاصیت آنتی استاتیک،  میتواند عواقب جبران ناپذیری در معادن انفجاری بهمراه داشته باشد. لوله خرطومی هوا ساخت شرکت خذال با خاصیت آنتی استاتیک، احتمال تجمع بارالکتریکی و آتش سوزی را به صفر می رساند.

کاربردهای لوله خرطومی هوا

لوله خرطومی هوا صرف نظر از جنس و متریال آن، در بخش های مختلفی کاربرد دارد. لوله خرطومی پلاستیکی هوا در بخش های خانگی و نیمه صنعتی و داکت فلزی هوا در بخش هایی با کاربری کوچکتر نظیر جابجایی هوای با حجم پایین مانند کولرهای خانگی استفاده می شود. لوله خرطومی هوا پارچه ای اما کاربردهای وسیع تری دارد. از این نوع از لوله خرطومی هوا یا داکت فلکسیبل جهت تامین هوای سالم درون معادن، تونل های عمیق، پارکینگ های بزرگ اتومبیل، کارخانجات و صنایع تولیدی و غیره استفاده می شود. کاربردهای لوله خرطومی هوا تنها به تامین و ورود هوای سالم به این مکان ها خلاصه نمی شود. بلکه کاربرد اساسی تر آن خروج هوای حاوی گازهای مضر و دی اکسید کربن از محل هایی است که خروج خودبخودی این هوا از آن ها امکان پذیر نیست.

 

برای دیدن جت فن پارکینگی کلیک کنید

 

لوله خرطومی هوا معمولا بطور سرتاسری در اینگونه مکان ها استفاده نمی شود مگر آنکه جهت انتقال فشار منفی بکار رفته باشد.. این نوع از مجاری هوا به دلیل ساختار خاص خود و داشتن فنرهای قابل انعطاف، در بخش هایی نظیر خمیدگی های مسیر، محل اتصال کیسه هوا به جت فن های معدنی و همچنین اتصال دو کیسه هوا به یکدیگر کاربرد دارد.

 

 

 

لوله خرطومی هوا

 

مشخصات فنی لوله خرطومی هوا پارچه ای

 

لوله خرطومی هوا از جنس پارچه پلی استر با روکش دو طرفه PVC است. به دور پارچه لوله خرطومی در گام های متفاوتی فنر تعبیه می گردد. لوله خرطومی هوا تولیدی شرکت خذال در گام های استاندارد 75، 100 و 150 میلیمتر (قابل تغییر بر اساس نیاز مشتری) تولید می گردد. طول استاندارد لوله خرطومی هوا تولیدی خذال 5، 5/7 و 10 متر بوده و قطر دهانه آنها از 300 الی 1600 میلیمتر متغییر است. همچنین، امکان نصب حلقه های آویز استاندارد جهت اتصال آسان به سقف مکان های مورد نظر وجود دارد. از طرفی دیگر در دو طرف لوله خرطومی هوا تولیدی این شرکت طوقه هایی مناسب جهت اتصال این لوله ها به جت فن ها و یا لوله های دیگر تعبیه شده است.

 

 

 

قیمت و خرید لوله خرطومی هوا

 

لوله خرطومی هوا به دلیل جنس پارچه خاص، همچنین استفاده از فنرهای فولادی و پروسه تولید زمان بر، در همه دنیا دارای هزینه ساخت بالایی است. هزینه های دیگری نظیر هزینه گمرک کالا، هزینه حمل و نقل و انبار و سود بازرگانان، همه و همه موجب افزایش چشمگیر قیمت کالای وارداتی ساخت سایر کشورها شده است. ما در گروه تولیدی خذال با استفاده از مواد اولیه کاملا مشابه با نمونه های خارجی و بهره گیری از مدرنترین ماشین آلات روز دنیا، اقدام به تولید لوله خرطومی هوا با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب تا یک پنجم مشابه اروپایی، نموده ایم.

 

نتیجه گیری

 

لوله خرطومی هوا بطور وسیعی در سیستم های جابجایی هوا کاربرد دارد. جنس مواد به کار رفته در ساخت این نوع از مجرای هوا، موجب کارایی بالای این کالا شده است. لوله خرطومی هوا با ساختار فنر مانند خود قابلیت انعطاف و تغییر طول بالایی دارد. همین امر دست طراحان سیستم های تهویه معدنی و صنعتی را در طراحی سیستم تهویه بهینه باز گذاشته است. لوله خرطومی هوا در کنار سایر ابزارهای تهویه نظیر کیسه فن و جت فن های مختلف معدنی ، امکان جابجایی هوا با فشارهای مختلف مثبت و منفی را میسر ساخته است.

 

 

 

برای دیدن اگزاست فن کلیک کنید

 

 

 

سوالات متداول:

 

لوله خرطومی هوا چیست؟

 

لوله خرطومی هوا یا داکت فلکسیبل ابزاری طراحی و مهندسی شده جهت استفاده در سیستم های تهویه و جابجایی هوا است. ممکن است لوله خرطومی پلاستیکی در بخش های گوناگون صنعتی و خانگی کاربرد داشته باشد. 

 

 

 

مزیت لوله خرطومی هوا پارچه ای نسبت به انواع دیگر چیست؟

 

لوله خرطومی هوا پارچه ای از جنس پلی استر عایق بندی شده با PVC است. این نوع از لوله خرطومی، هوا را بدون کمترین نشتی جابجا می کنند. این لوله های خرطومی به دلیل نوع طراحی خاص خود، قابلیت تحمل فشار بالای مثبت و منفی هوا را دارا می باشند.

 

 

 

کاربردهای لوله خرطومی هوا چیست؟

 

لوله خرطومی هوا صرف نظر از جنس و متریال آن، در بخش های مختلفی کاربرد دارد. لوله خرطومی پلاستیکی هوا در بخش های خانگی و نیمه صنعتی و داکت فلزی هوا در بخش هایی با کاربری کوچکتر نظیر جابجایی هوای با حجم پایین مانند کولرهای خانگی استفاده می شود. لوله خرطومی هوا پارچه ای اما کاربردهای وسیع تری دارد